zaterdag 11 februari 2012

Daar is de griep: epidemie een feit

Ook deze winter ontsnappen we niet aan de griep. Sinds vorige week zitten we met een epidemie. De varianten van virus zouden wel allemaal opgenomen zijn in het vaccin dat werd toegediend, meldt de VRT.

Om te spreken van een epidemie moet dat aantal op minimaal 138 liggen. In enkele Zuid-Europese landen heeft de griep zich al verspreid en nu lijkt ook België aan de beurt, meldt het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid in Brussel De griep is er dus laat bij dit jaar. Het griepseizoen loopt van november tot april. Met de komst van de vrieskou houdt de epidemie geen verband. Wie een vaccin gekregen heeft, hoeft in principe niets te vrezen: alle varianten zijn erin opgenomen.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Liliane!

    Yep!!!! ze zijn er mee daar en ik hoop dat ik ze niet krijg, heb een spuit laten zetten omdat ik bij de risico groep behoor en moet hout vast houden maar al die jaren dat de dokter mij een spuit tegen de griep heeft gezet nog geen griep gehad! oef! duimen dat wij er niet mee komen te zitten he!!!!
    Gezellige avond en voor orgen een fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat mr Griep mijn deur voorbij gaat! Tot nu toe ben ik in goeie conditie en had nog nooit zo weinig verkoudheden en sinuspijnen als deze winter. Dus hopen we maar dat het zo zal blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb gelukkig een inspuiting gehad
    jij toch ook?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is toch elk jaar weer hetzelfde griep nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen