woensdag 8 augustus 2012

Vierling

Vandaag hadden mijn moeder en ik het over oude foto's en ze toonde mij een boek "postkaarten vertellen over Hemiksem"
In het boek een foto van een moeder met een vierling.

Op 5 maart 1906 werd te Hemiksem bij het echtpaar Struif-Huye, een vierling geboren.( mijn moeder is op 2 jan 1920 geboren) De grote volkstoeloop en vreugdetafrelen had al vlug een schauduwzijde want de twee jongetjes Petus en Leopoldus overleden op 22 maart. het enige meisje Alice overleed op 7 april en het laatste zoontje Ludovicus op 8 april
Er staat spijtig niet bij hoeveel ze wogen bij de geboorten

Het huis dat toen een café was op de hoek van de straat, staat er nog, maar is nu een burgerswoning niet ver van ons ouderlijk huis.
Ik heb er als kind nog een winkel "De zwaantjes" geweten. Dat was een linnengoed winkel.

4 opmerkingen:

  1. Jullie hebben nog eens oude herinneringen boven gehaald,trouwens mooie postkaart.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo spijtig dat al de kindjes stierven. Waren ze nu geboren was het waarschijnlijk beter afgelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat moet toen een hele gebeurtenis geweest zijn! En zoals Bea zegt in de huidige tijd hadden die babietjes wellicht meer overlevingskansen gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk om te zien zo'n foto,
    een 4ling hebben weer een ander verhaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen