woensdag 23 januari 2013

Witloof meest geliefde wintergroente

Wekelijks plaatst tuinadvies een tuinpol van de week.
De enquête van de voorbije week was: 'Wat is uw favoriete wintergroente?'. Hierbij kon men kiezen uit 12 verschillende typische wintergroenten.
Witloof werd met ruim 34 % van de 1534 stemmen zeer afgetekend "de meest geliefde wintergroente" bij uitstek. 1 op de 3 Vlamingen verkiezen het Belgische witte goud boven andere wintergroentes.De spruiten behaalden de tweede plaats met 16,23 % en de top 3 werd afgesloten door de boerenkool (9%).

Witloof staat bij mij ook op de 1ste plaats. Spruitjes, prei, venkel, selder zijn ook niet te versmaden.
Witloof op allerlei manieren, in de oven met kaassaus, gewoon gestoofd, rauw, witloofsoep en ga zo maar verder
Lekker en gezond Witloof uit volle grond

5 opmerkingen:

  1. Er is maar één groente die ik ab-so-luut niet eet.

    Witloof!

    De tweede beperking is minder erg want ik eet wel prei, behalve als hij gestoofd is.

    En al de anderen lust ik wel. Het ene al liever dan het andere, maar toch …

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Witlof was de grote winnaar, want deze wintergroente kreeg ruim 34% van de 1534 stemmen. Spruiten zijn de tweede meest geliefde wintergroente in België met ongeveer 16,2%. De derde plaats is voor boerenkool met 9% van de Belgische stemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is lekker ook, zowel gestoofd als in een salade of soep.
    Het weekend komt er weer aan, gaat er nog sneeuw vallen, als we de weermannen en vrouwen mogen geloven toch nog een beetje.
    Fijn weekend. Chrisje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. witloof geniet ook mijn voorkeur. Op alle manieren die je in de keuken kunt bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik eet alle wintergroenten graag, kan moeilijk kiezen welke ik het liefst lust. Alé, spruiten dan...om eens anders te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen