donderdag 14 februari 2013

De winter van 1963-uniek filmpje50 jaar geleden:

50 jaar geleden: de winter 1962 -1963 Einde november 1962 kwam reeds de voorbode met een flinke portie vriesweer. De échte vrieshel barstte pas los op 22 december waarbij de sneeuwval ongeziene proporties aannam. In Ukkel werd op 18 januari 1963 een dagtemperatuur gemeten van min 18° C en in de Ardennen tot min 26°C waaruit volgde dat alle rivieren dichtvroren.

De laatste ECHTE WINTER vd 20e eeuw !Ik was toen 19 maar herriner er nog veel van
19 jaar van mijn leven heb ik winters gehad zonder verwarming op mijn(slaapkamer) in het gehele huis hadden we een stoof in de keuken,en een kachel in de woonkamer,en dat was het dan,'s morgens stonden de ijsbloemen op de ramen.

3 opmerkingen:

  1. Dit is gewoon een prachtig filmpje van toen in die tijd...
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik op filmpje klik begint het in 1981, het eilandje in Antwerpen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oep er was een foutje, maar nu staat het er wel.

    BeantwoordenVerwijderen