woensdag 18 september 2013

Wat nog te doen in de tuin

Ik voel de herfst al. 10 graden later is het ineens koud en nat, de eerste herfstkleuren verschijnen en s'morgens wordt het kouder . Toch warmt de zon ons nog op als de wolken het toelaten, met haar laatste krachten heeft ze om onze tuin nog wat van extra kleur,
Stilaan maak ik de tuin klaar voor haar winterslaap. De uitgebloeide lavendel moet nu dringend gesnoeid worden, gras maaien kan nog maar ook deze tuinklus zit er bijna op. Bollen worden geplant, de pompoenen mogen binnen zodat ze goed kunnen afrijpen, om daarna als versiering aan de voordeur te pronken.

4 opmerkingen:

  1. Tuinwerken tussen de buien door zijn niet zo plezierig. Het ligt er allemaal zo nat bij.Ik moet dringend nog eens gras afrijden en dan zal ik de machine goed oeten afkuisen want dat natte gras blijft er toch maar aanhangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we kunnen het niet tegenhouden, de wissel van de wacht is begonnen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stilaan ben ik ook begonnen om de tuin winterklaar te maken. Nu nog even bekijken waar ik sommige planten die in pot staan binnen zal zetten....dat zal weer een verhuis worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en wij gaan onze nieuw aangelegde tuin verder beplanten :-) Dat wordt zweten zelfs in de regen (goed voor de plantjes)

    BeantwoordenVerwijderen