donderdag 1 oktober 2015

Tomatenconfituur

Magda, hier het recept van groene tomatenconfituur.
Wat haalt u in huis?
◦400 g tomaten (liefst groene, maar met rode gaat het ook)
◦400 g minuutsuiker (versie 1 kg suiker voor 1 kg fruit)
◦snuifje kaneel (1/4 theelepel, zeker niet meer)
◦1/2 theelepel mosterd
◦rasp van 1/2 biocitroen
◦een paar draaien zwarte peper

Tijd om met wat tomaten te gooien…
Was de tomaten, snij het “naveltje” eruit en hak in blokjes. Mix de tomaten kort. Voeg vervolgens de suiker toe.
Ook de andere ingrediënten mogen er nu bij.

Ik heb het wel zo gedaan.
na het wassen , en snijden van het “naveltje, heb ik ze eerst even gekookt en door de pasvit gedaan om geen velletjes te hebben. dan al de ingrediënten er bij ( ook 100gr minder suiker)
Warm alles rustig op en breng aan de kook. Als alles flink kookt, telt u vier minuten. Giet de hete confituur in steriele potjes, sluit ze af met hun deksel en laat omgekeerd afkoelen.
Deze confituur is iets pittiger. Wees wel voorzichtig met de kaneel, anders gaat u alle andere smaken overheersen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Vindt u dit een leuk recept? Probeer deze dan ook eens madame confituur

3 opmerkingen:

  1. Aangezien ik geen liefhebber ben van tomaten, geef ik de voorkeur aan de madame confituur.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hetzelfde recept dat ik verleden jaar gebruikte ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor het recept! Na de kweeperen en de appelmoes ga ik daar nu eens werk van maken!! IK heb het recept gekopieerd!

    BeantwoordenVerwijderen