vrijdag 4 december 2015

Ons Mathilleke

Tien uur lang hebben we gedanst voor het goede doel: dat is Danshart, een jaarlijkse dansmarathon van seniorensportvereniging S-Sport. Van 10 uur tot 20 uur 's avonds was het daar een komen en gaan van kwieke senioren die kwamen swingen, twisten, linedansen en zelfs rolstoeldansen.


Ook Mathilde Serneels (84) lustte er wel pap van. Zij was al van in het begin op de dansvloer terug te vinden.( en ze was er nog om 20 uur) "Ik denk dat ik een van de oudste dansers ben, maar ik kan mijn mannetje staan", lacht ze. "In mijn jongere jaren ging ik al graag dansen. Het is iets wat in het bloed zit, denk ik. Nu ga ik elke donderdag een paar uur linedansen met S-Sport Hemiksem. Ik ben al negentien jaar weduwe. Met dansen kom ik weer onder de mensen. Dansen is ook goed voor de lijn en ik voel me stukken jonger. Ik zal vannacht wel goed slapen. Of wakker liggen met krampen!"

Mathilde was niet de enige Hemiksemse linedanser die gisteren present tekende. Onze hele groep was van de partij, inclusief lesgevers Greta De Herdt (67) en Roos Claes (66).
de jongste van de groep is 56 jaar, ik ben bij de plus zeventigers .

6 opmerkingen:

  1. Kan dan enkel maar zeggen ... "met de beentjes van de vloer".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldig :-) dansen houdt je jong hé.

    over je reageren, ik heb de laatste w eken ook her en der moeite, dus het zal wel aan blogger liggen:-)

    maak je maar niet ál te veel zorgen en blog maar lekker,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mathilleke is een straffe madam. Ik ben jonger dan de jongste maar ik twijfel of ik het zo lang zou volhouden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iets wat je graag doet ,gaat ook vlotter! En zolang het kan moet je dat ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd, jullie hebben dat allemaal prachtig gedaan. Daar moet je conditie voor hebben. Ik wens je voor morgen een gezellige zondag toe, groetjes Chrisje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt super gedaan! Dat jij in de zeventig bent...Je schrijft als een jonge meid ;-)
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen